Maak kennis met Blanche, onze Client Service Manager
Kijkje achter de schermen bij CapitalBox
Regelmatig gaan wij in gesprek met onze eigen teamleden. Deze week de beurt aan Blanche, onze Client Service Manager.
Wat doet de afdeling Client Services bij CapitalBox?
De Client Services specialisten zijn de schakel tussen de klant en de kredietanalist. Wij begeleiden klanten tijdens het hele proces en communiceren ondertussen met de analisten.
Dit begint met het starten van de aanvraag en het indienen van de documenten Hierin helpen wij ondernemers waar nodig. Vervolgens leggen we de aanvraag neer bij de analist en doen we vaak een korte voorbespreking. De analist start dan met de analyse. Tussendoor kan het voorkomen dat de analist aanvullende vragen heeft die wij met de klant oppakken.
De uitkomst van de analyse bespreken wij altijd persoonlijk met de ondernemer. Bij een goedkeuring leggen we nog even uit wat de vervolgstappen zijn en hoe ons product gebruikt kan worden. Als de aanvraag is afgewezen, leggen we duidelijk uit waarom. Tot slot kunnen ondernemers ons natuurlijk zelf benaderen. We staan altijd klaar om vragen te beantwoorden of voor hulp tijdens het proces.
Wat is jouw rol binnen de afdeling?
Ik ben het vaste aanspreekpunt voor veel van onze klanten en probeer altijd zo goed mogelijk met hen mee te denken. Dit doe ik door actief mee te denken over de mogelijkheden voor een onderneming en hoe ons aanbod daarbij past. Mocht het voorkomen dat wij toch niet de ideale oplossing kunnen bieden voor een klant, dan denk ik mee over de alternatieven of zorg ik voor een doorverwijzing naar één van onze partners voor financieel advies. Mijn client service collega's en ik proberen echt maatwerk te bieden voor onze klanten.
Wat zijn voor jou de belangrijkste eigenschappen die een goede Client Services Manager moet bezitten?
Goed kunnen luisteren is heel belangrijk. En ook de juiste vragen kunnen stellen. Soms komt een onderneming wel in aanmerking voor een lening bij ons, maar blijken wij uiteindelijk toch niet de juiste ‘fit’ te zijn. Dit kan met verschillende factoren te maken hebben, zoals een gezonde liquiditeit en vrije kasstroom. Door aan het begin van het proces al een aantal kritische vragen te stellen kunnen we vaak goed vaststellen of wij de goede match zijn voor een onderneming. Dat is natuurlijk ook weer een stukje proactief meedenken. Daarnaast is kennis van het financiële landschap heel belangrijk.
Wat vind je leuk aan jouw functie?
Ik haal veel energie uit het contact met klanten. Geen dag is hetzelfde en ik heb vaak mooie gesprekken aan de telefoon. Ik vind het leuk dat ik door deze functie ondernemers kan helpen met het laten groeien van hun onderneming. Daarnaast is de samenwerking met andere afdelingen, zoals het Partnershipteam en Risk, ook prettig. Als CS-manager ben je vaak echt een spin in het web.
Wat zijn de meest gestelde vragen die je krijgt van ondernemers?
Veel van onze klanten zijn benieuwd naar wat wij bieden en of dit goed aansluit bij hun behoefte. De meeste vragen gaan dus echt over het product, om een paar voorbeelden te noemen:
- Hoe werkt een zakelijke lening van CapitalBox?
- Wat voor rentepercentage betaal ik voor een zakelijke lening?
- Wat kost een zakelijke lening bij jullie per maand?
- Wanneer kom ik in aanmerking voor een zakelijke lening?
Daarnaast hebben klanten regelmatig vragen over ons aanvraagproces: hoe lang duurt het, wat zijn de benodigdheden? Hierbij ondersteunen wij als Client Services natuurlijk ook.
Bezoek onze veelgestelde vragen
Wat zou je meegeven aan ondernemers die opzoek zijn naar financiering?
Het is belangrijk je goed te oriënteren binnen de markt. Er zijn ontzettend veel financieringsmogelijkheden en nog veel meer verschillende aanbieders. Het is echt een voordeel als je vooronderzoek hebt gedaan en weet welke oplossing goed past bij jouw financieringsbehoefte. Als je daar niet uitkomt, of simpelweg de tijd niet hebt om je hierin te verdiepen, raad ik aan een beroep te doen op een financieel adviseur. Maar er zijn ook ondernemers die hun eigen accountant of controller vragen de financieringsaanvraag te regelen.
Wil je meer weten of heb je vragen? Neem dan contact op via aanvraag@capitalbox.nl