Hoe u uw kleine bedrijf opnieuw kunt openen
Eigenaren van kleine bedrijven willen beslist opnieuw bedrijven openen. Als u werkt aan het heropenen van uw bedrijf na de vergrendeling, volgen hier enkele tips om de heropening van uw bedrijf zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Onthoud: u moet altijd de richtlijnen van de overheid volgen met betrekking tot specifieke hygiëneprotocollen en heropeningsmaatregelen.
Voordat u uw bedrijf opnieuw kunt openen, moet u heroverwegen wat "business as usual" tegenwoordig betekent, gezien COVID19-pandemieën. U moet nieuwe veiligheidsprotocollen maken, herzien en implementeren om uw werknemers veilig en gezond te houden. U moet ook rekening houden met een situatie waarin sommige van uw werknemers aarzelen om weer aan het werk te gaan, tenzij ze vinden dat ze veilig en beschermd zijn tijdens het werk.
U moet ervoor zorgen dat de werkplekken vaker worden schoongemaakt, met aandacht voor "high touch" -ruimtes zoals de pauzeruimte voor de werknemer, de kassa, badkamers en deuren. Zorg ervoor dat u de overheidsgids raadpleegt voor aanbevolen reinigings- en desinfectieprotocollen voor openbare ruimtes.
Naast het regelmatig schoonmaken, moet u er ook voor zorgen dat er voldoende persoonlijke beschermingsmiddelen beschikbaar zijn voor werknemers. Het kopen van chirurgische maskers wordt nu in de meeste delen van de wereld ontmoedigd, maar er zijn verschillende kleine bedrijven die stoffen gezichtsbedekkingen maken die een bruikbaar alternatief kunnen zijn. Het kiezen van hun producten ondersteunt niet alleen uw lokale economie, maar biedt uw werknemers ook veilige omstandigheden om weer aan het werk te gaan.
Vóór de COVID-19-uitbraak was het niet ongewoon om te zien dat werknemers die ziek waren, nog steeds aan het werk kwamen. Als het in uw branche niet mogelijk is, vraag hen dan om thuis te blijven. Regelmatig communiceren met uw werknemers over het belang van thuisblijven als ze zelfs milde symptomen hebben, is erg belangrijk om uw werknemers te helpen zich veilig te voelen en COVID 19-verspreiding te bevatten.
Bereid en train regelmatig om uw werknemers bewust te maken van de processen en het beleid die voor hun veiligheid zijn ingevoerd. Ook het hebben van noodplannen is een must. Alle werknemers moeten weten wat de volgende stappen zijn als een werknemer besmet raakt met het coronavirus of in nauw contact komt met iemand die besmet is. Door ervoor te zorgen dat u richtlijnen opneemt voor het melden van een mogelijke blootstelling aan het virus, als u andere werknemers waarschuwt die mogelijk in quarantaine moeten gaan en aan welke criteria moet worden voldaan voordat werknemers weer aan het werk kunnen, zullen uw werknemers zich meer op hun gemak voelen om weer aan het werk te gaan.
Plan en implementeer maatregelen om uw klanten veilig te houden
Als u de veiligheidsmaatregelen had geïmplementeerd om uw klanten vóór de COVID19 te beschermen, werkt u al aan de bescherming van uw klanten. Maar als u een winkel, restaurant, coffeeshop runt of als uw bedrijf afhankelijk is van veel voetgangers, moet u wellicht strengere aanbevelingen doen om u te houden aan de veiligheid van uw klanten.
Bekijk de richtlijnen van uw regering over capaciteitslimieten, aanbevelingen over sociale afstand in uw locatie, het beveiligen van kassa's, maskeervereisten voor uw klanten, de verplichting om bij aankomst ontsmettingsmiddel aan te bieden, enzovoort.
Sommige klanten zijn mogelijk niet op de hoogte van bepaalde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, dus zorg ervoor dat u duidelijk communiceert wat uw richtlijnen zijn en overweeg om reserveringen op uw fysieke locatie toe te staan (zodat u de capaciteitslimieten kunt bewaken), blijf ophalen en leveren of virtuele diensten aanbieden als van toepassing.
Als het u is gelukt om uw product- / serviceaanbod aan te passen via ophalen, bezorgen of video / tekst / enz., overweeg dan om deze services aan te houden terwijl u uw bedrijf heropent. Op basis van de huidige sociale afstandsvoorwaarden kunnen de manieren waarop u zaken deed vóór COVID10 mogelijk veel lagere inkomsten genereren dan voorheen. Als u een instroom van werkkapitaal nodig heeft, overweeg dan om een zakelijke lening aan te vragen. Bij ons staat het aanvraagproces volledig online en kunt u het kapitaal zo snel als vandaag ontvangen.
Is uw bedrijfsmodel nog steeds van toepassing?
Helaas heeft COVID-19 de meeste kleine en middelgrote bedrijven getroffen en zullen veiligheidsmaatregelen in de nabije toekomst van kracht blijven. Het overwegen van veranderingen op lange termijn zal uw bedrijf helpen zich tijdens deze periode aan te passen en te overleven. Hoe deze wijzigingen eruit zullen zien, hangt af van uw bedrijfsmodel. Dit kan betekenen dat u investeert in uw virtuele aanwezigheid en dat de ophaal- en bezorgdiensten een groter deel van uw bedrijf worden.
Als u geen website of social media-pagina's heeft, is dit het moment om te investeren in uw digitale aanwezigheid. Overweeg ook om het voor klanten gemakkelijker te maken om online bij u te kopen door een e-commerce module of platform te implementeren. Op deze manier helpt u uw klanten dichterbij te houden of zelfs een keer nieuw te ontdekken.
Een ander belangrijk perspectief is om te zien of u uw productaanbod kunt uitbreiden of wijzigen. Als u bijvoorbeeld een restaurant runt dat begon met het aanbieden van maaltijdpakketten, overweeg dan om deze toe te voegen aan uw vaste menu. Veel klanten zijn veranderd en hebben nieuwe gewoonten ontwikkeld die mogelijk permanent worden.
Houd uw klanten op de hoogte
De manier waarop u zaken doet, is waarschijnlijk drastisch veranderd en u moet zich aanpassen aan hoe het nieuwe normale uiterlijk eruit ziet.
Regelmatig communiceren met uw klanten (misschien via een nieuwe e-mailnieuwsbrief?) Zal hen helpen te verzekeren dat u nog steeds open staat voor zaken. Door met hen te delen welke gezondheids- en veiligheidsprotocollen u hebt geïmplementeerd, zullen ze zich veiliger voelen wanneer ze uw plaats bezoeken en u helpen de perceptie van de verantwoordelijke ondernemer versterken.
Deel deze updates op sociale-mediapagina's en overweeg om periodieke e-mails naar klanten te sturen.